Jodhpur ... - Reisverslag uit Jaitāran, India van Hans en Marja - WaarBenJij.nu Jodhpur ... - Reisverslag uit Jaitāran, India van Hans en Marja - WaarBenJij.nu

Jodhpur ...

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marja

31 Oktober 2012 | India, Jaitāran

Hallo allemaal,
Graag willen we jullie bedanken voor de leuk en lieve reacties op onze verhaaltjes, ze geven ons een goed gevoel! ... jammer wel dat we niet iedereen persoonlijk kunnen antwoorden. Na 'n lekke band, 'n geknapte verslellingskabel en 650 lange woestijnkilomers in het overvolle Johpur, een prachtige oude stad met zijn hoog oprijzende indrukwekkende fort.
Vanaf Bikaner 200km via Highway 15.... een redelijk drukke en smalle weg, waar voornamelijk vrachtauto's en lijnbussen rijden. Achter op de meeste vrachtauto's staat met reuzeletters USE HORN, dodelijk vermoeiend al dat getoeter. Iedere keer wanneer we tegelijkertijd de toeter van een tegemoetkomende en eentje achter ons hoorden moesten we omdat er niet evoldoende plaats was de mulle zandberm in vluchten. De laatste 140km was gelukkig weer via een rustige binnenroute. India blijf leuk maar is tegelijk erg vermoeiend... OVERAL HERRIE (hebben bv nog geen nacht zonder oorproppen geslapen) IEDEREEN VRAAGT AANDACHT (zelfs tijdens het fietsen komen brommers naast je met weer die zelfde vragen, erg lastig als je op de kuilen en verkeer moet letten) MOETEN STEEDS AAN JE FIETS ZITTEN (de fietsen gaan dus mee op de kamer, soms erg lastig zo'n smalle trap naar bv 3de verdieping) DE BEDEL CULTUUR ( iedereen wil wat van je... had bv een gezellig gesprek met een jongen die met z'n ouders Amsterdam was geweest.. dus echt niet arm.. na afloop werd hij door zijn pappa teruggestuurd om een "donatie" te vragen) Echte bedelaars zie je voornamelijk in de grote steden bij de tempels, daarbuiten hebben de meesten een eenvoudig maar redelijk bestaan. We blijven ons verbazen en genieten van alles om ons heen. Gisteren bv in het tempel-stadje Osiyan sliepen we in het huis van een Jain-priester waar zijn echtgenote een maaltijd voor ons kookte. We zullen hier 2/3 dgn blijven en moeten nog beslssen welke richting verder. fietsersgroet, Marja & Hans

• 31 Oktober 2012 - 19:07

Afra V/d Sportschool:

Hallo Marja en Hans,

Wat ontzettend leuk om die reisverslagen van jullie te lezen. Ik heb wel bewondering voor jullie hoor. Wij zijn ook echte fietsliefhebbers, maar dit soort reizen zie ik ons toch niet doen, alleen al die rattentempel! Dat zou ik niet eens durven, en al dat andere wat jullie tegenkomen.Wij wensen jullie nog heel veel plezier met de verdere reis en tot gauw.
    Kees vertelde net terwijl ik jullie mail, dat hij een nieuwe wasmachine bij jullie komt bezorgen zodra jullie thuis zijn, nu dat komt voor elkaar hoor. Marja nu weet je gelijk wie mijn mannetje is!

hartelijke groeten Afra en Kees

• 31 Oktober 2012 - 20:26