geboortegrond van koningszonen en woestijnbruiden - Reisverslag uit Delhi, India van Hans en Marja - WaarBenJij.nu geboortegrond van koningszonen en woestijnbruiden - Reisverslag uit Delhi, India van Hans en Marja - WaarBenJij.nu

geboortegrond van koningszonen en woestijnbruiden

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marja

01 Oktober 2012 | India, Delhi

Marja en ik gaan 16 oktober een nieuw fietsavontuur beginnen door het land van de Maharadja's waar burchten, paleizen en bittere armoede elkaar zullen afwisselen.
Het alom aanwezige Hindoeïsme blijft voor ons westerlingen een groot mysteri. Iedere gemeenschap bepaalt er zijn eigen wetten en leefregels, zoals het hen het beste past.
Het aantal goden dat ze vereren is er eindeloos (men spreekt dan ook van het land van één miljoen goden) en hun bekendste ‘Shiva’ en ‘Vishnu’ hebben elk meer dan duizend namen.
Reincarnatie en respect voor alle leven zijn belangrijke elementen in het Hindoeïsme.
De Jainistische priesters gaan daarin wel heel ver, zij hebben bv gaasjes voor hun mond om te voorkomen dat er een insectje in kan vliegen en vegen de grond voor iedere stap.
Daarnaast wonen er in dit deel van India ook veel Moslims, met heel wat overblijfselen van de vroegere Islamitische macht.

Al alles volgens plan verloopt zal onze fietstocht vanaf DELHI oa via BIKANER door de Thar-woestijn naar JODHPUR / JAISALMER / mt ABU / UDAIPUR / PUSHKAR / JAIPUR en AGRA gaan. Totaal zo'n 2500 fiets km.

(NB deze foto's zijn van internet geplukt voor een algemene indruk)

Als je het leuk mocht vinden ons te volgen. . . dan kun je je aanmelden onder "blijf op de hoogte"

fietsersgroet, Hans en Marja

• 23 September 2012 - 16:27

Erwin & Kim :

Hoi Hans en Marja,

Leuke route! In 2009 zijn wij ook naar Rajasthan geweest en hebben toen bijna dezelfde route afgelegd. In november gaan we voor de 3e keer en nu naar het zuiden.

Groetjes Kim en Erwin

• 23 September 2012 - 22:21

Rien En Marth:

Natuurlijk willen we jullie volgen!! Wat was het weer gezellig vandaag he!!

Wij wensen jullie een super leuke reis!!

• 23 September 2012 - 22:21

Rien En Marth:

Natuurlijk willen we jullie volgen!! Wat was het weer gezellig vandaag he!!

Wij wensen jullie een super leuke reis!!

• 25 September 2012 - 19:49

Martine :

Hi Marja en Hans,

we gaan jullie zeker weer volgen. Mooie reis weer!!
    HEEL VEEL PLEZIER.

X X
    Ilona & Martine

• 25 September 2012 - 21:13

Lies Hesselman:

Hoi Hans en Marja,

Wat een fantastische reis gaan jullie tegemoet! Jullie gaan vast ook naar de kamelenmarkt in Pushkar. Ik vond dat zo geweldig! Ben al drie keer in India geweest, maar Rajastan is echt m'n favoriet! Heel veel plezier en ben razend benieuwd naar jullie verhalen en foto's.

Groet, lies

• 26 September 2012 - 10:34

Trudy Deutekom:

Lieve Marja en Hans,
    Wat een grote, uitdagendende reis gaan jullie tegemoet! Ik vind jullie heel stoer, zoals jullie alles met de fiets doen en opnieuw een nieuwe plek op deze aardbol gaan verkennen.
    Ik vind het hartstikke leuk om de reisverslagen te kunnen lezen. Alvast bedankt. Ik wens jullie een heel mooie, gelukkige, gezonde reis toe, ik blijf jullie volgen,
    kus Trudy

• 27 September 2012 - 18:06

Afra:

Hoi Marja en Hans,

Ik ga jullie verslagen weer met heel veel plezier lezen, ben altijd benieuwd wat jullie nu weer meemaken.

Heel veel plezier alvast toegewenst op jullie fantastische reis.

groetjes Afra

• 30 September 2012 - 11:21

Kris:

hoi Hans en Marja,
    Een reis die tot iedere wereldfietser zijn verbeelding spreekt!
    Geweldig, Wim en ik wensen jullie een schitterend mooie reis,
    Het wordt vast heel speciaal en wij kijken uit naar jullie verhalen over boeiende avonturen
    Gekruid met Marja's humor.

Succes met de laatste voorbereidingen en neem een vliegende start
    Warme groet van Kris en Wim

• 30 September 2012 - 14:35

Lieuwe En Ria:

Marja en Hans,

Wij hopen weer te genieten van jullie reisverslagen!
    Een heel mooie reis toegewenst en kom gezond weer terug!

Lieve groeten
    Lieuwe en Ria