Are you Japenese ??? - Reisverslag uit Bīkāner, India van Hans en Marja - WaarBenJij.nu Are you Japenese ??? - Reisverslag uit Bīkāner, India van Hans en Marja - WaarBenJij.nu

Are you Japenese ???

Blijf op de hoogte en volg Hans en Marja

25 Oktober 2012 | India, Bīkāner

Namaste allemaal,

Een verslagje uit de woestijnstad Bikener....
Na het prachtige Mandawa met zijn zwaar verwaarloosde havelli's (koopmanshuizen met fabelachtige beschilderingen). Mooi maar triest te zien hoe een uniek erfgoed in de tijd ten onder gaat. Op de foto zie je soortgelijke immitatie beschilderingen op de wanden van de slaapkamer in ons guesthouse. Vanaf Mandawa richting west werd de omgeveing droger en kaler, een weerbastige omgeveing waar de bevolking weet te verleven. Ongelovelijk gastvrij en vriendelijk, soms vermoeiend al die aandacht maar ze bedoelen het zo goed, dus blijven we lachen en geven steeds weer antwoord op .... where you come from? what is your name? where you go? you like India? what cost your bike? de vragen blijven de zelfde alleen de volgorde wisselt. Thee wordt aangeboden en goedbedoelde adviezen gegeven. Vooral Mar met haar blonde haren mag niet klagen... volop aandacht!! In een klein gehucht werd Marja gevraagd ... "are you Japenese" ?? Ondanks het misschien wat eentonige landschap vinden we het mooi en blijven ons verbazen over deze totaal andere cultuur. Het verkeer is vooral bij de steden chaotisch en moeten we soms in de berm vluchten. Het continu luide getoeter maakt het fietsen in deze drukte extra vermoeiend. Gisteren hebben we de 138 km van onze overnachting in Ratangarh tot Bikaner in 1 dag afgelegd en genoten extra super van de zachte kussens in ons hotel. Vanmorgen het werkelijk unieke "Junagarh Fort" en de "oude stad" bekeken en morgen met de bus naar de 30 km zuidelijk gelegen "Rattentempel" waar duizenden ratten volgefreten op hun volgende reincarnatie wachten. Tot de volgende.... vriendengroet Marja & Hans

• 25 Oktober 2012 - 12:28

Gerda En Jos:

Jongens, Jongens, we hebben toch goed begrepen dat jullie tot 13 december de tijd hebben!!!!!
    Van waar dan 138 km!!!! op één dag fietsen en over zulke wegen.
    Aan conditie dus geen gebrek en wat een leuke kleurrijke foto's.
    Blijf vooral lekker fietsen en vergeet niet te genieten.
    Groetjes van Gerda en Jos

• 25 Oktober 2012 - 13:15

Erik & Monique :

Wauw! Wat is het toch leuk om zo op de hoogte te blijven.. Hele mooie foto's; een hele andere wereld! Liefs xx Erik & Mo

• 25 Oktober 2012 - 15:20

Rien En Marth:

Weer een prachtig verslag en super mooie foto's en wat een kilometers leggen jullie af!
    Geniet ze!

Groetjes Rien en Marth

• 25 Oktober 2012 - 17:21

Nicolette Brouwer:

Dag lieve vrienden,
    Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat, en dat jullie het super hebben.
    Doen jullie morgen voorzichtig in de rattentempel, misschien heeft er nog een honger.
    Wat een moet 138 km, en dat met die warmte, knap hoor.
    Lieve mensen wees voorzichtig in dat mierennest.
    Liefs Nicolette.

• 25 Oktober 2012 - 21:51

Karin:

hallo marja en hans,
    nou de verhalen klinken weer geweldig en de foto's zijn kleurrijk
    weer genoeg te beleven op deze reis zo te horen en ook nog even fit , chapau !
    veel plezier
    gr, karin

• 25 Oktober 2012 - 22:17

Inge Jan Mulder:

sjonge jonge,
    voor ons dit jaar geen lange reis: we zien rood van jaloezie!
    zou het liefst morgen achter jullie aan fietsen.

• 26 Oktober 2012 - 09:15

Lieuwe En Ria:

Lieve Marja en Hans,

al weer heel snel mooie verhalen en foto's van jullie! ik hoop dat jullie de rattentempel hebben overleefd!
    En niet te snel van start gaan hoor! jullie hebben tot 13 december de tijd!
    Geniet van al de mooie dingen om jullie heen.
    We wachten weer vol spanning op jullie volgende verslag.
    groetjes
    Lieuwe en Ria

• 27 Oktober 2012 - 16:06

Martien En Leny:

wat is het een plezier jullie reisverslag te lezen wij genieten er van en hopen dat jullie zonder brokken nog 6 mooie weken mogen hebben met veel reisverslagen Gr leny en martien